Фото без опису

 

Як здійснюється програмування найменування товарів/послуг при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС»

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС» здійснюється оператором (касиром) самостійно шляхом додавання таких товарів за допомогою самого програмного забезпечення або за допомогою імпорту раніше підготованого переліку номенклатури, який формується для кожного програмного забезпечення у окремому форматі згідно з інструкцією (Керівництво користувача ПРРО ДПС (WEB, Android, iOS, Windows)), що розміщена за посиланням: http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи застосовуються до платників єдиного внеску штрафні санкції та пеня за порушення, вчинені у період з початку дії воєнного стану в Україні?

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до змін, внесених Законом України від 30.06.2023 № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення не застосовуються штрафні санкції за:

- несвоєчасну сплату єдиного внеску,

- неповну або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею виплат, на які нараховується єдиного внеску;

- несвоєчасне подання звітності - п.9 21 розд.УІІІ ЗУ №2464.

Тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню - п.9 22 розд.УІІІ ЗУ №2464.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Рентна плата за спеціальне водокористування у разі відсутності дозволу на спеціальне водокористування із встановленими лімітами

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води, рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання- п.п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами - п.п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води, рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі, виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів  - п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи застосовується відповідальність за порушення встановленого порядку взяття на облік (у т.ч. за неподання/несвоєчасне подання) повідомлення за формою № 20-ОПП, заяв за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП та № 1-ОПН

 

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що у зв’язку із набранням чинності 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ, яким, зокрема, внесено зміни до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з 01 серпня 2023 року для платників податків та контролюючих органів відновлено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень. 

У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення накладається штраф на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.

ГУ ДПС у Київській області

 

До місцевих бюджетів у січніжовтні 2023 року надійшло 371,2 млрд гривень

 

За оперативними даними надходження до місцевих бюджетів у січні – жовтні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 371,2 млрд гривень.

Це на 59,5 млрд грн, або на 19,1 відс. більше ніж у січні – жовтні 2022 року.

Місцеві бюджети у жовтні 2023 року отримали 41 млрд грн, що на 4,8 млрд грн, або на 13,4 відс. більше ніж у жовтні 2022 року.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Тимчасово, на період з 01.08.2023 до припинення воєнного стану, у разі самостійного виправлення помилок, що призвели до заниження ПЗ, платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій та пені

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» доповнено новим підпунктом 69.38 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до  якого тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, які призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені - п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Яким чином скасовується помилково проведена сума розрахунків через ПРРО

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що помилково проведену через програмний реєстратор розрахункових операцій суму суб’єкт господарювання може скасувати шляхом формування розрахункового документу повернення товару (фіскальний касовий чек видачі коштів) або шляхом сторнування попереднього чеку та проведення операції продажу повторно.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Оновлений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що 30.09.2023 набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520. 

Зокрема, змінами передбачається, що у разі, коли у квитанції до ПН/РК зазначено код товару/послуги згідно з УКТ ЗЕД/умовним кодом товару/ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації ПН/РК, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції. 

Змінами запроваджено право ініціювати подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, отримувачем (покупцем), для чого: 

-отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису; 

-постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу; 

отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів. 

Після впроваджених змін у формі «Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зазначається територіальний орган ДПС, комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних якого прийнято таке рішення. 

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Щодо здійснення ЗЕД платником ЄП ІІІ групиюридичною особою

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що платник податків – юридична особа може перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати ІІІ групу спрощеної системи оподаткування у разі здійснення зовнішньоекономічної діяльності лише за умови, що такий платник податків не здійснює діяльність, передбачену п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. XIV ПКУ для застосування спрощеної системи оподаткування. 

Так, пунктом 291.5 статті 291 ПКУ визначені види діяльності, здійснюючи які СГ не можуть бути платниками єдиного податку ІІІ групи, зокрема:

- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу ПММ в ємностях до 20 л) - п.п. 3 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) - п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення - п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату - п.п. 9 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

Підпунктом 5 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ встановлено, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, зокрема, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

ГУ ДПС у Київській області

 

До відома суб’єктам господарювання, які здійснюють виробництво та імпорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах!

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2023 року № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 618)  державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» зобов’язано забезпечити до 31 січня 2024 року виготовлення, безоплатний обмін та доставку продавцю марок акцизного податку нового зразка для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача в електронних сигаретах відповідно до кількості прийнятих для знищення марок акцизного податку попереднього зразка.

Враховуючи зазначене, у разі необхідності суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво та імпорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, можуть з 18.11.2023 по 28.11.2023 (включно) подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну за формами F/J1319201 «ЗАЯВКА-РОЗРАХУНОК про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах»».

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Підстави анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до ст.15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:

- заяви СГ; 

- рішення про скасування державної реєстрації СГ; 

- несплати чергового платежу за ліцензію;

- встановлення факту незаконного використання СГ марок акцизного податку (стосовно імпортерів); 

- встановлення факту торгівлі СГ алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку; 

- рішення суду про встановлення факту переміщення СГ алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

- порушення вимог ст.15 прим. 3 Закону № 481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

- отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

- встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

-встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через РРО (КОРО), не зазначені в ліцензії;

- встановлення факту відсутності СГ за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;

-  порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій СГ;

- відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог ст.ст. 80, 81 Податкового кодексу України на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови;

- рішення РНБО України, введеного в дію указом Президента України про застосування до суб’єкта господарювання санкцій, передбачених п. 6 частини першої ст. 4 Закону України від 14.08.2014 №1644-VII «Про санкції».

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання СГ розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Згідно зі ст. 18 Закону № 481 ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачено черговий платіж та/або закінчився термін їх дії, вважаються діючими.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані СГ протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Щодо застосування РРО/ПРРО ФОП – платниками ЄП, що здійснюють перевезення пасажирів, при проведенні розрахунків із використанням талонів, квитків

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п. 4 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються, зокрема, при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.

Статтею 39 Закону України від 05.04.2001 №2344-III «Про автомобільний транспорт» визначено, що документ для регулярних пасажирських перевезень для пасажира – квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду – посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – електронний квиток та документи для пільгового проїзду.

Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 25.05.2006 №503 затверджені Типові форми квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування.

Отже, ФОП – платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, у разі проведення розрахунків з використанням талонів, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, РРО та/або ПРРО та РК не застосовують.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

На період дії воєнного стану неприбуткові організації мають право надавати благодійну допомогу ВПО без втрати статусу неприбутковості

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням норм п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України здійснення неприбутковою організацією передачі майна, надання послуг, благодійної допомоги, використання доходів (прибутків) для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, передбачених установчими документами, на цілі, визначені п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. 

Надання неприбутковими організаціями під час дії воєнного стану благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, не спричиняє виникнення підстав для втрати відповідними організаціями статусу неприбутковості. 

Відповідно до п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, та/або наданням благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад. 

ГУ ДПС у Київській області

 

Право ФО – резидента на отримання податкової знижки в частині процентів за користування іпотечним житловим кредитом

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п.п. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 та п. 175.1 ст. 175 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

У разі сплати процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.

Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Крім того, відповідно до п.п. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Відповідно до п. 175.4 ст. 175 ПКУ право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

- об’єкт житлової іпотеки придбавається;

- збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

Якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

Відповідно до п. 175.5 ст. 175 ПКУ, у разі якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.

ГУ ДПС у Київській області