Як платнику податку отримати інформацію щодо відсутності податкової застави майна?
Як платнику податку отримати інформацію щодо відсутності податкової застави майна?
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до ст. 45 Закону України від 18.11.2003 №1255-IV «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень», держатель або реєстратор Державного реєстру обтяжень рухомого майна (далі – Державний реєстр) на запит будь-якої фізичної або юридичної особи зобов’язані надати завірений держателем або реєстратором Державного реєстру витяг з Державного реєстру.
Пошук у Державному реєстрі може здійснюватися за реєстраційним номером запису та/або за найменуванням боржника, ідентифікаційним кодом боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, за індивідуальним ідентифікаційним номером боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів. Держатель Державного реєстру зобов’язаний на запит бюро кредитних історій надавати витяги з Державного реєстру в електронному вигляді (у форматі бази даних), у разі наявності письмової згоди юридичних, фізичних осіб - власників рухомого майна.
Витяг з Державного реєстру свідчить про внесення записів про обтяження до Державного реєстру або про їх відсутність. У разі наявності обтяження у витягу вказуються всі наявні записи та відомості, що містяться в них.
Витяг надається у строк не пізніше трьох робочих днів із дня отримання держателем або реєстратором Державного реєстру відповідного запиту. Відмова в наданні витягу з Державного реєстру допускається лише в разі невнесення заявником плати за надання витягу.
ГУ ДПС у Київській області
Фіскальний чек - надійний розрахунковий документ
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що придбання товарів без видачі продавцем фіскального чеку завдає шкоди споживачу, адже виданий продавцем під час продажу товару фіскальний чек гарантує захист прав споживача та підтверджує офіційне походження товару, що вберігає від купівлі контрабандних або фальсифікованих товарів.
Зробивши покупку без отримання фіскального чеку, виданого продавцем, покупець ризикує придбати контрабандний товар, або отриманий іншим незаконним шляхом товар. Крім того, такий товар може виявитись контрафактним, тобто, підробленим.
Серед переваг отримання споживачами фіскального чеку під час придбання товарів або послуг можна окреслити:
- наявність фіскального чеку забезпечує можливість обміну (заміни), у разі придбання неякісного товару;
- післяпродажне (гарантійне) обслуговування товарів сервісними центрами забезпечується за наявності фіскального чеку та гарантійного талону. Якщо такі документи у покупця відсутні, то виробник товару може відмовити у безкоштовному обслуговуванні техніки, виходячи з норм законодавства і покупець не зможе компенсувати витрати за допомогою ресурсів виробника техніки;
- фіскальний чек містить достовірну інформацію щодо торгівця та щодо товарів, робіт, послуг, які було придбано;
- фіскальний чек - це гарантія сплати всіх податків з того чи іншого продажу, а це означає, що у держави буде можливість фінансувати всі важливі статті витрат, у тому числі її обороноздатність.
Податки сплачуються з грошей покупців і покупці мають знати, що всі передбачені законодавством податки з продажу будуть сплачені продавцем.
Проведення розрахунків з покупцями повз касу збагачує лише власний гаманець недобропорядного продавця та сприяє тіньовому обігу готівки і нечесній конкуренції.
Пам’ятайте, що фіскальний чек є найбільш надійним розрахунковим документом та вимагайте його видачі продавцем.
ГУ ДПС у Київській області
Граничні строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН протягом дії воєнного стану
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12.01.2023 № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким, зокрема, доповнено підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України пунктом. 89, згідно з яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для ПН/РК, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК до податкової накладної отримувачем (покупцем).
ГУ ДПС у Київській області
Щодо подання податкової декларації з рентної плати за спецвикористання лісових ресурсів, якщо в окремих періодах СГ не здійснював заготівлю деревини
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що відповідно до п.п. 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 Податкового кодексу України, сума рентної плати обчислюється суб’єктами лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, та зазначається у таких дозволах.
Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до п.п. «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ (абзац другий п. 257.5 ст. 257 ПКУ).
Лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з рентної плати наростаючим підсумком з початку року, за винятком:
а) лісокористувачів, якими до отримання лісорубних та лісових квитків рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:
фізичних осіб, а також ФОП, яким видано лісорубні та лісові квитки;
лісокористувачів (крім ФОП, яким видано лісові квитки), у яких сума рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня року, в якому сплачується рентна плата;
б) лісокористувачів з іншої області, які сплачують рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини - п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ.
Наявність об’єктів оподаткування або показників, що підлягають декларуванню, визначає обов’язок платника податків подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є - п. 49.2 ст. 49 ПКУ.
Оскільки рентна плата сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, то СГ, зареєстрований платником рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, повинен подавати до контролюючого органу податкову декларацію з рентної плати до кінця звітного (податкового) року, у тому числі коли у деяких звітних (податкових) періодах звітного (податкового) року відсутній об’єкт оподаткування (не здійснювалася заготівля деревини).
ГУ ДПС у Київській області
Види операцій, які є господарськими для цілей трансфертного ціноутворення
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що відповідно до п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України, господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, які можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:
а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
б) операції з придбання (продажу) послуг;
в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;
г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;
д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
ГУ ДПС у Київській області
Змінено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
09.12.2023 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154, якою внесені зміни до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
Змінено:
одну з ознак безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (збільшено суму сплати ПДВ з 1 млн гривень до 10 млн гривень). При цьому ознаку безумовної реєстрації в попередній редакції перенесено до показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість (далі – позитивна історія);
пункт 2 позитивної історії: показник буде спрацьовувати, якщо у платника протягом останніх 6 послідовних місяців 75 % податкового кредиту від усього обсягу придбання сформовано не більше, ніж по чотирьох УКТЗЕД та 75 % податкових зобов’язань від усього обсягу постачання – по одному УКТЗЕД. При цьому «загальне навантаження» (показник D) має бути більше 5 %;
пункт 5 позитивної історії: розрахунок показника щодо сплати ЄСВ із заробітної плати працівників змінено на сплату ПДФО. Показник буде спрацьовувати, якщо середньомісячна сума ПДФО за останні 12 місяців більша суми ПДФО, розрахованої з подвійної мінімальної заробітної плати та середньомісячна чисельність у такому періоді не менше 5 осіб.
Додано нові показники позитивної історії:
пункт 8 – спрацьовує, якщо одночасно виконуються умови:
по усіх зупинених ПН/РК подані Пояснення;
по усіх Поясненнях, по яких настав граничний строк розгляду, прийняті позитивні рішення на користь платника;
у поточних ПН/РК зазначені УКТЗЕД, щодо яких були прийняті позитивні рішення;
відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком по УКТЗЕД, по якому були прийняті позитивні рішення (у поточному періоді сума ПДВ у зареєстрованих ПН/РК не перевищує у 1,4 раза найбільшу місячну суму ПДВ за останній рік);
щомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;
пункт 9 – спрацьовує, якщо за 36 місяців до подання ПН/РК для реєстрації виконуються умови:
відсутня заборгованість по сплаті податків і зборів;
своєчасно подана звітність;
своєчасно зареєстровані ПН/РК;
середньомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;
у поточному місяці «навантаження» (показник D) більше 5 % та відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком (не більше ніж у 1,4 раза).
З повним текстом постанови можна ознайомитися за посиланням:
ГУ ДПС у Київській області
Оновлено Реєстр РРО –78 моделей дозволено до первинної реєстрації
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що наказом ДПС України від 08 листопада 2023 року №924 «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2020 № 744» викладено в новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджений наказом ДПС від 21.12.2020 № 744.
Новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, в кількості 212 моделей (78 моделей РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 134 моделі, первинну реєстрацію яких заборонено).
У реєстрі щодо кожної моделі РРО наведено таку інформацію: назва, версії внутрішнього програмного забезпечення, найменування та місцезнаходження заявника і виробника, строк первинної реєстрації в органах ДПС, дата та номер рішення про включення до Державного реєстру, сфера застосування відповідного РРО.
ГУ ДПС у Київській області
20 листопада 2023 року завершується термін подання звітності та сплати окремих податків та зборів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що понеділок, 20 листопада 2023 року, є останнім днем подання:
· податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року;
· декларації акцизного податку за жовтень 2023 року;
· податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень 2023 року, в разі неподання податкової декларації на 2023 рік;
· податкової декларації з рентної плати з розрахунком рентної плати за жовтень 2023 року:
- за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- за користування радіочастотним ресурсом України;
- за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
· ФОП податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень року, у разі не подання податкової декларації на 2023 рік.
Також 20 листопада 2023 року є останнім днем сплати:
· рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІІ квартал 2023 року
· рентної плати за спеціальне використання води за ІІІ квартал 2023 року
· рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІІ квартал 2023 року
· екологічного податку за ІІІ квартал 2023 року
· збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІІ квартал 2023 року
· туристичного збору за ІІІ квартал 2023 року
· єдиного податку платниками ІІІ групи, за результатами декларацій поданих за ІІІ квартал 2023 року
· податку на прибуток підприємства за три квартали 2023 року
· частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за три квартали 2023 року
· податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за ІIІ квартал 2023 року
· авансових внесків з єдиного податку ФОП – платниками єдиного податку І та ІІ груп
· ЄСВ нарахованого за жовтень 2023 року роботодавцями за найманих працівників (крім гірничих підприємств)
ГУ ДПС у Київській області
Порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до абзацу першого п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, Законів України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10. 2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» без укладення відповідного договору.
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком №557.
Відповідно до абзацу другого п.п.48.5.1 п.48.5 ст.48 ПКУ, достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника .
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку №557 - п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557.
Пунктом 4 розд. ІІІ Порядку №557 передбачено, що до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – КЕП керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності).
Перша квитанція, що формується за результатами зазначеної в п. 7 розд. II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилається автору (платнику) протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.
Друга квитанція формується автоматично та є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі Повідомлення.
У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП посадових осіб, яким делеговано право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняте контролюючим органом, у такому порядку:
першим – головного бухгалтера;
другим – особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»;
третім – кваліфікована електронна печатка (за наявності).
У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) головного бухгалтера на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП керівника (директора) та кваліфікована електронна печатка (за наявності).
ГУ ДПС у Київській області
Щодо подання заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну
Головне управління ДПС у Київській області інформує про подання заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2023 року № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 618), зобовʼязано Державну податкову службу забезпечити до 01 листопада 2023 року повернення до ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» марок акцизного податку, зразки яких затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 74 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв» та від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» для подальшого знищення.
Також Постановою № 618 зобовʼязано ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» забезпечити виготовлення, безоплатний обмін та доставку до 31 січня 2024 року продавцю марок акцизного податку нового зразка для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Враховуюче зазначене, виробники та імпортери алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, можуть подати з 18.11.2023 по 28.11.2023 (включно) заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну, за формами F/J1319201 «ЗАЯВКА-РОЗРАХУНОК про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах»» засобами електронного звʼязку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
ГУ ДПС у Київській області